Reklamation och retur

RETURER OCH REKLAMATIONER

MAILA OSS INNAN DU SKICKAR TILLBAKA NÅGOT

Vid returer och reklamationer så är det viktigt att du kontaktar oss innan du skickar något. Gör enligt följande:

1. Skicka ett mail en beskrivning av ärendet (och ev ett foto på varan om det gäller en reklamation). Skicka det till info@rullskidcenter.se märk mailet med "Reklamation" eller "Retur" (beroende på vad ärendet gäller), märk även mailet med det ordernummer som ärendet gäller. 2. Om det gäller ett reklamationsärende så kontaktar vi dig så snart vi kan och vi kommer överens om hur vi hanterar det.
3. Om det gäller en vanlig retur så gör du enligt nedan.

NÄR DU SKA RETURNERA NÅGOT

Maila oss innan du skickar något. Skicka ett mail till info@rullskidcenter.se märk mailet med "Reklamation" eller "Retur" samt det ordernummer som ärendet gäller och meddela att du vill göra en retur samt vad som ska göras (byte, återbetalning, reklamation etc) detta för att ev bytesvara inte ska sälja slut.

RETURADRESS

Rullskidcenter Sverige 
Varggatan 17
261 44 Landskrona

Mobilnummer för avisering: 0739-68 28 00‬

KUNDEN STÅR FÖR RETURFRAKT

Returfrakt sker på köparens bekostnad och ansvar, så du väljer själv med vilket fraktbolag som du skickar med, Rullskidcenter tillhandahåller inga fraktsedlar. Be gärna om ett inlämningskvitto när du lämnar in paketet.

Det går bra att köpa returfrakten här:

Så mailar vi över en retursedel.

EXTRA VIKTIGT

1. Vi MÅSTE veta från vem paketet kommer. Därför vill vi att du i paketet lägger med: Dina kontaktuppgifter samt ordernummer (du kan lägga med en kopia av följesedeln, eller en lapp med din adress och ditt ordernummer).

2. På samma lapp skriver du ner en kort och tydlig beskrivning vad du vill att vi ska göra, t ex byte av storlek/modell, eller om du vill att vi ska göra ett återköp.

3. Hänvisa INTE till tidigare konversation via mail eller telefon, all info om returen skall finnas med i returpaketet!

EMBALLERA VÄL

Det är viktigt att du skickar tillbaka produkten i dess originalpackning (om sådan fanns med vid leverans). Förpackningen får inte vara skadad. Du får heller inte tejpa direkt på originalförpackningen. Vi rekommenderar att du emballerar väl, det är ditt ansvar att produkten inte skadas på väg tillbaka till oss. Saknades originalförpackning vid leverans så packar du i annan kartong.

ÅTERBETALNING

Återbetalning görs på samma sätt som din beställning betalades. Ett returärende kan ta upp till 14 dagar att hantera från det datum som vi mottog din retur. Har du inte fått någon återbetalning efter 14 dagar så kan du höra av dig. Notera att vi inte skickar ut någon form av bekräftelse att din retur har kommit fram, därav kan det vara bra att du skickar det spårbart.

Finner vi ingen info i paketet om vad som ska göras så gör vi en återbetalning, dvs om du vill byta storlek och inte meddelat detta så kan varan säljas slut (därav viktigt att man hör av sig innan man returnerar något). Finner vi ingen info om vem paketet kommer från så kan vi inte heller göra någon återbetalning.

Är det en mellanskillnad som ska regleras (vid byte) så vill vi ha din retur först så att vi kan undersöka den. Sedan hör vi av oss med en lösning på hur vi reglerar mellanskillnaden.

BYTE I VÅR BUTIK

Självklart kan du besöka vår butik och byta/lämna tillbaka din vara som du har köpt via nätet. Se till att du har kvittot med dig.

SKADAT PAKET/INNEHÅLL ELLER SAKNAT PAKET

Det är viktigt att du kontrollerar paketet när du hämtar ut det och anmäler transportskadan direkt till transportföretaget.

I samband med att vi skickar iväg ditt paket så får du ett sändningsnummer via e-mail. Här kan du hålla koll på paketet under transporten: www.privatpaket.se

Små beställningar skickas som brev och går inte att spåra.

Om paketet inte skulle komma fram inom fem arbetsdagar så ber vi dig kontakta oss på info@rullskidcenter.se eller ringa oss 0418-48 81 00

ÅNGERRÄTT = DIN TRYGGHET

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller 14 dagars ångerrätt vid köp i vår webshop.

Returfrakt sker på köparens bekostnad och ansvar, så du väljer själv med vilket fraktbolag som du skickar med, Rullskidcenter tillhandahåller inga fraktsedlar. Be gärna om ett inlämningskvitto när du lämnar in paketet.

Produkten skall returneras i obruten förpackning. Förpackningen får inte vara skadad. Du får heller inte tejpa direkt på originalförpackningen (vi ska kunna sälja produkten om det inte är något fel på varan). Vi rekommenderar att du emballerar väl. Saknades originalförpackning vid leverans så packar du i annan kartong.

Återbetalning sker till det kortnummer som angivits vid betalningen (faktura krediteras och Swishbetalning Swishas tillbaka).

Har du fler frågor får du gärna kontakta oss 0418-48 81 00 

GARANTI

1 års garanti gäller från inköpsdatum. Normalt slitage omfattas inte av garantin.

GARANTI PÅ PJÄXOR OCH BINDNINGAR

Ta hand om och vårda dina pjäxor (och bindningar) då grus, smuts och asfalt sliter på dem. De pjäxor (och bindningar) som vi säljer är gjorda för vinterbruk och vi lämnar ytterst begränsad garanti på pjäxor för skador och slitage i samband med rullskidåkning.

SKÖTSELANVISNINGAR 

Du måste ha följt produkternas skötselanvisningar för att kunna utnyttja garantin.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.