FRÅGOR OCH SVAR - LEVERANS

Hur levereras min order?

Paket skickas alltid med Schenker och vi erbjuder alltid ett fraktfritt alternativ.

Små beställningar, som t ex stavspetsar eller enstaka slangar, skickar vi fraktfritt med Postnord som brev (förutsatt att ordervärdet inte överstiger 500 kr).

 

HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI? 

Om du beställer innan klockan 12 måndag-fredag så skickar vi din beställning samma dag (gäller lagervaror och ej röda dagar). 

Om du bor i södra delarna av Sverige (ej Gotland)

Ditt paket levereras vanligtvis till paketombud inom 1-2 arbetsdagar om du har ett postnummer under 820 00 (ej Gotland och andra öar). 

Om du bor i norra delarna av Sverige (samt Gotland)

Ditt paket levereras vanligtvis till paketombud inom 2-3 arbetsdagar om du har ett postnummer över 820 00 (samt Gotland och andra öar).

Postnords brev tar normalt 1-2 arbetsdagar.

Inför jul, andra storhelger och eventuella skidtävlingar rekommenderar vi att du beställer i god tid för att vara säker på att ditt paket hinner fram i tid. Speciellt inför julen bör man räkna med minst 1-2 dagars extra leveranstid. 

 

Kan jag få min beställning skickad som brev?

Det är storleken på produkterna som du har beställt, samt ordervärdet, som avgör om vi skickar din beställning som brev med Postnord. Är det en liten beställning, som t ex några stavspetsar, och ordervärdet inte överstiger 500 kr så skickar vi din beställning som brev med Postnord och brevet kommer direkt i din brevlåda.

Välj alltid leveransalternativet "Schenker Privatpaket" när du gör en liten beställning, går det så skickar vi din beställning som brev annars skickas din beställning fraktfritt till närmsta utlämningsställe för Schenker.

 

Vilka produkter kan ni skicka som Schenker Privatpaket?

Alla produkter som är max 175 cm kan vi skicka som Schenker Privatpaket.

Längdskidor måste skickas som Schenker Utkörning till arbetsplats eller Schenker Hemleverans. Detta beror på Schenkers sändningsbestämmelser.

 

Hur skickas mina stavar?

Vi packar stavarna ordentligt i rör och på så vis minimerar vi risken för att de skadas under transporten.

 

Vad kostar frakten?

Vi har de fraktfria alternativen: Schenker Privatpaket (hämtas hos paketombud) eller Utkörning till arbetsplats (ange företag). Vid mindre leveranser så skickar vi fraktfritt med Postnord som brev.

Vid köp av produkter (t ex längdskidor, stavfodral och stavar) som är längre än 175 cm gäller följande leveranssätt:

Utkörning till arbetsplats, ange företag, (0:-) eller Hemleverans dagtid (49:-).

Observera att utkörning till arbetsplats inte går att välja med Ecsters betaltjänster.

 

Vilket leveranssätt bör jag välja?

Schenker Privatpaket (0:-)

Det vanligaste leveransalternativet. Paketet hämtas ut på utlämningsstället när det passar dig (du får ett SMS när paketet finns att hämta).
Fungerar för alla beställningar UTOM beställning av:
- Produkter som är längre än 175 cm, t ex längdskidor
Vid beställning av längdskidor välj "Schenker Hemleverans" alternativt "Schenker utkörning till arbetsplats". Detta beror på Schenkers sändningsbestämmelser.

Schenker Hemleverans Dagitd (49:-)

Vid beställning av långa produkter (180 cm och längre) eller om du vill ha ditt paket direkt hem.

Schenker Utkörning till arbetsplats (0:-)

Vid beställning av långa produkter (180 cm och längre) rekommenderas då detta alternativ är fraktfritt, men väljer du någon av Ecsters betaltjänster (Faktura eller Konto) kan du INTE välja detta leveransalternativ.
Glöm inte att ange FÖRETAGSNAMN när du beställer. Ingen avisering sker utan meddela gärna godsmottagningen på företaget att du väntar paket.

Hämta din beställning i vår buitk i Landskrona (0:-)

Besök oss om du har vägarna förbi och hämta din beställning. Du finner oss på Björngatan 2C vid PULS-arena. Kontakta oss gärna innan för att säkerställa att din beställning är färdig och att vi finns på plats.

 

Varför kan jag inte ändra leveransadress?

Om du har valt att betala med Ecsters betaltjänster så fyller du i ditt personnummer och då har din folkbokföringsadress hämtats, och din beställning kan bara levereras dit eller till Schenkers utlämningsställe. Detta är för din egen säkerhet, att ingen ska kunna beställa med hjälp av ditt personnummer. Här finner du information om hur Ecster hanterar personuppgifter https://www.ecster.se/filer/hantering-av-personuppgifter

 

Skickar ni beställningar alla dagar?

Vi skickar beställningar helgfria dagar måndag - fredag. Vi skickar inte lördag - söndag. Om du har beställt något efter kl 12 på fredag så skickas din beställning med måndagens sändning. Skulle det ske någon avvikelse så meddelas detta på vår hemsida.

 

Skickar ni alltid beställningar klockan 12?

Vi skickar dagens sändning klockan 12 måndag-fredag enligt följande:
- Din beställning har inkommit innan klockan 12 måndag-fredag
- Du har beställt lagervaror
- Betalning för ordern har registrerats hos oss (Vi rekommenderar: Kortbetalning, Swish och Ecsters betaltjänster, om du vill att vi skickar samma dag, bankgirobetalning tar 1-2 dagar extra innan vi ser att betalningen är genomförd).
- Din beställning är komplett (om vi märker att t ex bindningar saknas, eller om valt leveranssätt inte kan genomföras, så försöker vi kontakta dig så fort som möjligt för att undersöka om ordern stämmer eller hjälpa dig att rätta till den).
- Om inget annat anges på vår hemsida t ex ändrade tider
- Under röda dagar sker inga leveranser från oss

Undantag
- Leverans av längdskidor kan ta några dagar extra.
- Längdskidor som ska vallas tar några dagar extra.
- Ibland kan det hända att vi inte hinner med att skicka alla beställningar samma dag (detta händer ytterst sällan/nästan aldrig). Om detta sker så prioriteras de försenade beställningarna kommande vardag.

 

Kan jag se var mitt paket befinner sig?

I leveransbekräftelsen finner du ett spårningsnummer, även kallat sändningsnummer. Med hjälp av spårningsnumret kan du söka ditt paket.

3 sätt att spåra ditt paket:

1. Använd sök-funktionen här på vår hemsida - Klicka här
2. Du kan söka ditt paket på www.privatpaket.se med hjälp av ditt spårningsnummer
3. Ladda ner appen "Mina Paket" och få dina paket registrerade automatiskt och följ dem sedan enkelt via appen. Smidigt och enkelt! Läs mer här: https://www.unifaun.com/sv/minapaket/ 

"Sökningen gav ingen träff" betyder oftast att Schenker inte har hunnit registrera paketet. Försök igen lite senare (paketen registreras oftast under eftermiddag/tidig kväll hos Schenker).

 

Jag har fått leveransbekräftelse, men när jag spårar paketet så står det "Sökningen gav ingen träff"?

"Sökningen gav ingen träff"betyder oftast att Schenker inte har hunnit registrera paketet på någon terminal ännu. Försök igen lite senare på eftermiddagen/kvällen, förslagsvis efter kl 18. Ibland tar det lite längre tid för Schenker att registrera ditt paket.

Har paketet inte registrerats dagen efter du har mottagit leveransbekräftelsen från oss får du gärna kontakta oss så undersöker vi saken.

Är din beställning skickad som brev så går den inte att spåra.

 

Var och hur hämtar jag ut mitt paket?

När ditt paket lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-post, där finner du information om dina varor har skickats som brev eller paket. Skickas beställningen som paket finns där sändningsnummer angivet, som du kan använda för att söka efter ditt paket på www.privatpaket.se. När paketet anländer till ditt paketombud skickas sms-avisering till dig och du hämta ditt paket med sändningsnummer och legitimation.

Använder du dig av appen "Mina Paket" så får du en avi i appen som du kan hämta ut ditt paket med, legitimation krävs alltid även om du använder appen.

Postnords Brev levereras direkt hem till dig i brevlådan.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Du har vanligtvis 14 dagar på dig att hämta ditt paket från utlämningsstället. Skulle du behöva några dagar extra så kan du kontakta oss så förlänger vi tiden.

För icke utlösta/uthämtade paket debiterar vi en hanteringskostnad på 395 kr.

 

Hur går en hemleverans till?

Schenker kontaktar dig, via telefon eller SMS, i god tid när det börjar bli dags för leverans av ditt paket. Leverans sker kl 9-17 och Schenker brukar ge dig några datum med ungefärliga tider att välja på. Du måste vara hemma och ta emot paketet när Schenker kommer. Har du nära till någon av Schenkers terminaler kan du även välja att hämta ditt paket där.

 

HUR GÅR EN Utkörning till arbetsplats TILL?

Vi skickar ditt paket som företagspaket och måste därför ha en fysisk företagsadress att skicka till. Det sker ingen avisering i förväg att paketet är på väg utan Schenker levererar direkt till företagets godsmottagning. Arbetar du på ett stort företag kan det vara bra om du meddelar din godsmottagning att du väntar ett paket, det går självklart bra att en kollega tar emot ditt paket.

Om du inte har möjlighet få ett paket levererat till Din arbetsplats kan vi givetvis skicka ditt paket till ett närliggande företag, till din makes/makas (sambos, sons, dotters, väns) arbetsplats eller liknande, bara du har kommit överens med någon på det företaget att ditt paket kan skickas dit, och anger den personen som kontaktperson när du beställer.

Glöm inte att ange företagsnamnet, vi måste alltid ha företagsnamnet när vi skickar ett företagspaket, extra viktigt om det finns flera företag på samma adress.
Företagsnamnet går bra att skriva på en av adressraderna i kassan under leveransadressen, alternativt i kommertarfältet i kassan.

 

Jag bor inte i Sverige, kan jag beställa från er ändå / I don't live in sweden, how do I place an order?

Vi skickar inom EU (undantag: Cypern, Gibraltar och Grekland).
Välj "Schenker - Leverans utanför Sverige (EU) // DB Schenker - Delivery outside Sweden (EU) (+149,00:-)" i kassan.
Om du har några frågor så kan du kontakta oss.
//
We ship within EU (exceptions: Cyprus, Gibraltar and Greece).
Select " 
If you have any questions, please contact us by mail info@rullskidcenter.se or by phone +46148-48 81 00

 

BESTÄLLNING :: BETALNING :: LEVERANS :: PRODUKTER :: KÖP AV PAKET :: Längdskidor :: TESTA RULLSKIDOR OCH SKIKE