Sommarträning

Nu är högsommaren i full gång och jag inväntar med spänd förväntan min semester efter varma arbetsveckor på kontoret. Semestern kommer spenderas på Azorerna där jag och min sambo ska både dyka, vandra och göra alla möjliga aktiviteter. Dock tror jag tyvärr inte att rullskidor är något som erbjuds på plats, så jag får göra ett litet uppehåll.

Sommarträning

Under de senaste veckorna har jag varvat rullskidåkning med gymbesök och stavgång. På gymmet har jag tränat mycket armstyrka, ben och kondition, både på löpbandet och i crosstrainer. Crosstrainer kombinerar rörelse av både armar och ben, vilket jag tänker borde vara till fördel inför min rullskidåkning.

I förra veckan var jag uppe innan frukost och tog en 40-minuters powerwalk med mina gåstavar. Jag gick i rask takt på cykelbanor och trottoarer och sprang upp och nedför backar med bra lutning. Det kändes bra i kroppen och det var riktigt kul att kuta i backarna och låta även armarna göra lite jobb. Efteråt hade jag träningsvärk på ställen jag knappt visste fanns, så jag antar att det gjorde en hel del nytta.

Sommarträning

Snart är det dags för mig att göra månadens löptest igen och se om jag har lyckats sänka min MAP. Det borde inte ha hänt så mycket eftersom det ger effekt på längre sikt, men jag borde iallafall inte ha höjt den.

Nu ska jag iväg till utomhuspoolen här i närheten för en simtur och njuta av sommaren!

//Mia

Sommarträning

Nästa inlägg

Uppdatering av läget

Föregående inlägg

Träning på låg puls