Hur handlar jag?

HUR GAMMAL MÅSTE JAG VARA FÖR ATT FÅ HANDLA PÅ RULLSKIDCENTER.SE?

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

 

HUR BESTÄLLER JAG?

Du beställer direkt via vår webshop. Välj de produkter som du vill ha genom att trycka på Köp (kom ihåg att välja rätt storlek och rullmotstånd mm). Sedan går du till Kassan och väljer de betal- och leveranssätt som passar bäst.

Vill du beställa via telefon? Vi kan oftast hjälpa dig med en telefonbeställning under våra telefontider. Vi erbjuder då Förskottsbetalning till Bankgiro eller Swish och skickar din beställning när betalning har inkommit. Se våra telefontider.

 

VILKA AVGIFTER TAR NI NÄR JAG BESTÄLLER?

Oavsett storlek och vikt, har vi alltid ett fraktfritt alternativ.

HUR FYLLER JAG I EN RABATTKOD?

När du har kommit till kassan så finns en text under varukorgen, ovanför betalningsalternativ, där det står: "Har du en rabattkod eller en presentkod? Klicka här." Klicka på den texten så kommer det upp en ruta där du kan fylla i din rabattkod.

Om du stöter på problem med rabattkoden ber vi dig kontakta oss innan du slutför din beställning.

 

KAN JAG ÄNDRA MIN BESTÄLLNING?

Om du märker att det har blivit något fel eller att du har glömt att beställa något, så ring oss omgående på 0418-48 81 00 så hjälper vi dig.

 

JAG KAN INTE SLUTFÖRA MIN BESTÄLLNING, DET KOMMER UPP ETT FELMEDDELANDE?

Om det uppstår problem när du försöker beställa är det enklast om du kontaktar oss omgående. Att beställningen inte går att genomföra kan bero på olika saker, så vi löser det oftast via telefon.


JAG HAR INTE FÅTT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE?

Kolla i skräpposten om orderbekräftelsen har hamnat där. Annars kontaktar du oss så hjälper vi dig.

 

HUR VET JAG OM MIN ORDER ÄR SKICKAD?

Vi skickar en leveransbekräftelse när din beställning lämnar vårt lager. Lagervaror skickar vi omgående.

Har vi inte din vara i lager står det "Beställningsvara" och då tar det lite längre tid. Då våra leverantörer har olika leveranstider skiljer sig leveranstiderna, men vi gör vårt bästa för att hålla dig informerad. Har du inte fått någon leveransbekräftelse så kolla i skräpposten om bekräftelsen ligger där. Annars kontaktar du oss så hjälper vi dig.

 

HUR BETALAR JAG MED PRESENTKORT?

När du har kommit till kassan så finns en text under varukorgen, ovanför betalningsalternativ, där det står: "Har du en rabattkod eller en presentkod? Klicka här." Klicka på den texten så kommer det upp en ruta där du kan fylla i din presentkod. Du behöver inte handla för hela beloppet vid ett och samma köp.

Om du stöter på problem med presentkoden ber vi dig kontakta oss innan du slutför din beställning.

 

INFORMATION OM PRESENTKORT PÅ RULLSKIDCENTER.SE:

Presentkort är giltiga i 1 år från inköpsdatum. Presentkort kan inte lösas in mot kontanter. Presentkortet kan även användas i vår butik i Landskrona.

Jag vill ha ett presentkort med en specifik summa, hur gör jag?

Ring eller maila oss så ordnar vi ett presentkort med den summa som du önskar.

Hur skickar ni presentkortet?

Vi skickar presentkortet som brev. Vill du ha ett omärkt kuvert, dvs det ska inte synas på kuvertet att det kommer från Rullskidcenter (om det t ex är någon i samma hushåll som ska få presentkortet), så skriv gärna det i kommentarsfältet när du gör beställningen. 

Är det bråttom så kan vi maila presentkortet och du skriver ut det själv. Lämna en kommentar i kassan att du vill ha presentkortet via mail, alternativt kontakta oss via mail eller telefon, så gör vi vårt bästa för att du ska få presentkortet så fort som möjligt.

Hur gör jag när jag vill betala med presentkort?

När du har kommit till kassan så finns en text under varukorgen, ovanför betalningsalternativ, där det står:  "Har du en rabattkod eller en presentkod? Klicka här." Klicka på den texten så kommer det upp en ruta där du kan fylla i din presentkod. Du behöver inte handla för hela beloppet vid ett och samma köp.

Om du stöter på problem med presentkoden ber vi dig kontakta oss innan du slutför din beställning.


HUR LEVERERAS MIN ORDER?

Paket skickas alltid med Schenker och vi erbjuder alltid ett fraktfritt alternativ.

Små beställningar, som t ex stavspetsar eller enstaka slangar, skickar vi fraktfritt med Postnord som brev (förutsatt att ordervärdet inte överstiger 200 kr).

 

HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI? 

Om du beställer innan klockan 11 måndag-torsdag så skickar vi din beställning samma dag (gäller lagervaror och ej röda dagar). 

Om du bor i södra delarna av Sverige (ej Gotland)

Ditt paket levereras vanligtvis till paketombud inom 1-2 arbetsdagar om du har ett postnummer under 820 00 (ej Gotland och andra öar). 

Om du bor i norra delarna av Sverige (samt Gotland)

Ditt paket levereras vanligtvis till paketombud inom 2-3 arbetsdagar om du har ett postnummer över 820 00 (samt Gotland och andra öar).

Postnords brev tar normalt 1-2 arbetsdagar.

Inför jul, andra storhelger och eventuella skidtävlingar rekommenderar vi att du beställer i god tid för att vara säker på att ditt paket hinner fram i tid. Speciellt inför julen bör man räkna med minst 1-2 dagars extra leveranstid. 

 

KAN JAG FÅ MIN BESTÄLLNING SKICKAD SOM BREV?

Det är storleken på produkterna som du har beställt, samt ordervärdet, som avgör om vi skickar din beställning som brev med Postnord. Är det en liten beställning, som t ex ett par stavspetsar eller ett diamantbryne, och ordervärdet inte överstiger 200 kr så skickar vi din beställning som brev med Postnord och brevet kommer direkt i din brevlåda.

Välj alltid leveransalternativet "Schenker Privatpaket" när du gör en liten beställning, går det så skickar vi din beställning som brev annars skickas din beställning fraktfritt till närmsta utlämningsställe för Schenker.



Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vi hoppas du blir nöjd med din beställning!

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.