FRÅGOR OCH SVAR - Beställning

Hur gammal måste jag vara för att få handla på rullskidcenter.se?

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Hur beställer jag?

Du beställer direkt via vår webshop. Välj de produkter som du vill ha genom att trycka på Köp (kom ihåg att välja rätt storlek och rullmotstånd mm). Sedan går du till Kassan och väljer de betal- och leveranssätt som passar bäst.

Vill du beställa via telefon? Vi kan oftast hjälpa dig med en telefonbeställning under våra telefontider. Vi erbjuder då Förskottsbetalning till Bankgiro eller Swish samt Ecster Faktura som betalningsalternativ och skickar din beställning när betalning har inkommit. Se våra telefontider.

Vilka avgifter tar ni när jag beställer?

Oavsett storlek och vikt, har vi alltid ett fraktfritt alternativ.

Väljer man att betala med Ecster Faktura tillkommer en fakturaavgift på 29 kr. Väljer du Ecster konto (delbetalning) kan du läsa aktuella upplägg och avgifter längst ner när du är i kassan (efter att du har valt Ecster Konto som betalsätt). För mer info ecster.se

OBS! Ecster Faktura och Konto går ej att välja tillsammans med Utkörning till arbetsplats! Välj Hemleverans.

Hur fyller jag i en rabattkod?

När du har kommit till kassan så finns en text under varukorgen, ovanför betalningsalternativ, där det står:
"Har du en rabattkod? Klicka här." Klicka på den texten så kommer det upp en ruta där du kan fylla i din rabattkod.

Kan jag ändra min beställning?

Om du märker att det har blivit något fel eller att du har glömt att beställa något, så ring oss omgående på 0418-48 81 00 så hjälper vi dig.

Varför kan jag inte ändra leveransadress?

Om du har valt att betala med Ecsters betaltjänster så fyller du i ditt personnummer och då har din folkbokföringsadress hämtats, och din beställning kan bara levereras dit eller till Schenkers utlämningsställe. Detta är för din egen säkerhet.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Kolla i skräpposten om orderbekräftelsen har hamnat där. Annars kontaktar du oss så hjälper vi dig.

Hur vet jag om min order är skickad?

Vi skickar en leveransbekräftelse när din beställning lämnar vårt lager. Lagervaror skickar vi omgående. Har vi inte din vara i lager tar det någon dag extra. Har du inte fått någon leveransbekräftelse så kolla i skräpposten om bekräftelsen ligger där. Annars kontaktar du oss så hjälper vi dig.

Jag har fått hem min beställning, men jag vill inte längre ha den. Hur returnerar jag min beställning?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller 14 dagars ångerrätt. Returfrakt sker på köparens bekostnad. Produkten skall returneras i obruten originalpackning. Förpackningen får inte vara skadad. Du får heller inte tejpa direkt på originalförpackningen (vi ska kunna sälja produkten). Vi rekommenderar att du emballerar väl.

Återbetalning sker till det kortnummer som angivits vid betalningen. Har du fler frågor får du gärna kontakta oss 0418-48 81 00

Returadress:

Rullskidcenter Sverige
Östervångsplan 15
261 44 Landskrona

Ange följande mobilnummer (vid retur) för avisering samt snabbare hantering:

073-345 08 70

beställning :: Betalning :: Leverans :: Produkter :: Testa Rullskidor och Skike