Hur förbättrar man sitt långloppsresultat?

Genom tester får man värden av var t.ex. tröskelvärdet för mjölksyran ligger, vilken maxpuls man har och hur man lägga upp sin träning i förhållande till olika pulsintervall. 

Men allt handlar inte bara om puls. Här är ytterliggare två viktiga områden:

RÖRELSEANALYS OCH TRÄNINGSPROGRAM

Timmarna du lägger ned på din träning ska vara en väl investering och leda dig mot ditt mål.

Med enkla medel kan du nu få möjligheten att få ett individanpassat träningsupplägg för hur du håller dig skadefri och optimerar din träning inför din satsning. Genom vårt samarbete med spetskompetensen på Kulan Live i Malmö har du nu möjligheten att få helt ny kunskap om din egen kropp och hur du kan bygga upp den för att tåla flera timmar på skidorna.

På Kulan Live används STAC PAD (www.stacpad.com) - ett unikt analysprogram som tar hänsyn till din idrott och just dina förutsättningar. Programmet är baserat på över 10 års forskning inom idrottsmedicin. Genom flexibilitet och stabilitetstester utifrån din kravprofil tar våra expert coacher fram bästa upplägget för just dig. De ser till att du ökar dina träningstimmar genom att lägga mindre tid på att återhämta dig från slitage och jo-jo träning där ländrygg eller axelsmärtor tvingar dig till vila.

Läs mer hos Kulan Live...

Kontakta Johanna Bergman

Förbättra resultat